background_repeat = « no-repeat » padding = «  » margin_top = « 0px » margin_bottom = « 0px » class = «  » id = «  » animation_type = «  » animation_speed = « 0.3 » animation_direction = « left » hide_on_mobile = « no » center_content = « no » min_height = « none »]

background_repeat = « no-repeat » padding = «  » margin_top = « 0px » margin_bottom = « 0px » class = «  » id = «  » animation_type = «  » animation_speed = « 0.3 » animation_direction = « left » hide_on_mobile = « no » center_content = « no » min_height = « none »]

content_align = « left » style_type = « underline solid » sep_color = «  » class = «  » id = «  »]content_align = « left » style_type = « underline solid » sep_color = «  » class = «  » id = «  »]The multi-year accessibility plan [/ fusion_title]

Accessibility Commitment

Northbridge Financial Corporation and its subsidiaries (collectively: « Northbridge ») are committed to providing an open and accessible work environment for all clients, brokers and employees as well as the general public. In carrying out its activities, Northbridge will take the reasonable steps necessary to remove any accessibility barriers under the Accessibility for Ontarians with Disabilities Act by ensuring that its policies, practices and procedures, in Northbridge offices or outside locations over which Northbridge has control, respect the principles of dignity, independence, integration and equal opportunity.

The multi-year accessibility plan (“plan”) defines Northbridge’s strategy to prevent and remove barriers to accessibility and meet the requirements of the Accessibility for Ontarians with Disabilities Act, 2005.

We will review and update this plan regularly to ensure that our business meets the requirements.

Part I – General requirements

  • Establishing an Accessibility
    Policy Northbridge’s Integrated Accessibility Standards Policy (« policy »), which describes how Northbridge currently achieves accessibility or how it will achieve it in the future, is posted on the Northbridge website. The policy is available in an accessible format upon request.

    [/ fusion_li_item]

  • Accessibility
    plan A multi-year plan that defines Northbridge’s strategy to prevent and remove barriers to accessibility and meet the requirements of accessibility laws and regulations. The accessibility plan is available in an accessible format upon request. The accessibility plan will be reviewed every five years.

    [/ fusion_li_item]

  • Training
    A training policy and program have been developed on the regulations and the Human Rights Code. All employees, volunteers and others designated in the integrated accessibility standards will receive training on these standards. The training log will be kept by Northbridge.
    [/ fusion_li_item] [/ fusion_checklist]

    Part II – Standards for Information and Communications

    • Commentaires, formats accessibles et aide à la communication
      Northbridge continuera de s’assurer que ses processus liés à la réception et au traitement des commentaires sont accessibles aux personnes ayant un handicap. De plus, elle fournira, ou prendra les mesures nécessaires pour le faire, des formats accessibles et de l’aide à la communication aux personnes ayant un handicap, sur demande et en temps opportun. Pour ce faire, Northbridge consultera la personne en question afin de se renseigner sur ses besoins en matière d’accessibilité ainsi que sur les formats et l’aide à la communication qui conviennent à son handicap.